Actuele wachttijd

Op dit moment (februari 2025) is er helaas een tijdelijke stop op nieuwe aanmeldingen. Zodra er weer ruimte is voor nieuwe patiënten, vindt u op deze pagina de actuele wachttijd.



Toelichting wachttijd

Op deze pagina vindt u een toelichting op de wachttijd en belangrijke aandachtspunten.


Indicatieve Wachttijd

De genoemde wachttijd is een indicatie en geldt alleen voor mensen met een geldige verwijsbrief.


Geen Wachttijd tussen Intake en Behandeling

Goed nieuws: na de intake kunt u direct starten met uw behandeling. Dit geldt voor alle soorten behandelingen, zonder uitzondering.


Alternatieven

Ik adviseer u om ook bij andere praktijken te informeren naar de mogelijkheden. U kunt ook contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor ondersteuning via zorgbemiddeling.


Wachtlijstbemiddeling door uw zorgverzekeraar

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).


Verwijsbrief

Houd er rekening mee dat zorgverzekeraars specifieke eisen kunnen stellen aan de inhoud van deze brief. Vanwege de regels van zorgverzekeraars kan ik de intake pas plannen zodra de verwijsbrief voldoet aan hun eisen. Alleen dan valt de zorg onder de verzekerde zorg. Daarom verzoek ik u vriendelijk om uw verwijsbrief voorafgaand aan de behandeling bij mij in te leveren. Als er aanpassingen nodig zijn, neem ik contact met u op.


Wachttijd voor Basis GGZ en Gespecialiseerde GGZ

Er wordt geen onderscheid gemaakt in wachttijd tussen basis generalistische ggz en gespecialiseerde ggz. Ook hanteer ik dezelfde wachttijd voor alle zorgverzekeraars.


Omzetplafonds bij Zorgverzekeraars

Sommige zorgverzekeraars hanteren een zogenaamd omzetplafond. Als dit plafond is bereikt, kan ik helaas geen nieuwe cliënten van die verzekeraar in behandeling nemen. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar de mogelijkheden als dit voor u van toepassing is.